2014. november 28., péntek

Kritika #2 - SzV.

A béke kulcsai - Bűvös vizeken


Kinézet:

A fejlécen csak két Png van egymásra pakolva, de ez adja az egyszerűségét. (Talán a túl egyszerűségét) Viszont a rajtalévő szöveg egyáltalán nem illik a design színeihez. Maga a kód tetszik, viszont a bejegyzéshez kapcsolódó kép is nagyon el üt. Ezen kívül a fülszöveg szerintem lehetne kissé rövidebb, de ez már csak porszem a homokban.
10/6

Szöveg:

Jól meg van fogalmazva, néhol egy-két rossz szóval. Bár, a szövegstílus jobban is illeszkedhetne a történet világához.
10/9

Tartalom:

A kritika azért készült el ilyen hamar, mert még csak a prológus látható, viszont konkrétan elő kellett vennem a füzetemet, hogy le tudjam jegyezni a sok logikai hibát.
Huh... kezdjük az első dologgal. A kezdő mondat. ''Az ember nem mindig választhatja meg a sorsát."
Ez igazából elvi kérdés, de szerintem mindenki a saját életének kovácsa, de erre még visszatérek.
A történet szerint a főszereplő még kisgyerek, aki átlagosan sok szép ruháról, szerető családról álmodozik. Egyetlen példaképe az édesanyja, úri hölgy szeretne lenni.
A következő bekezdésben pedig már arról van szó, hogy vadóc, és mindig össze koszolja magát. Miért is? Aki nemes, szép hölgy akar lenni a jövőben, nem a sárban játszik... Nem is beszélve a rendszeres fésülködésről, na, de tovább.
Egy nap elbújik egy partin, ahol a rejtekhelyére egy kalóz is belopózik. Ott egy kis diskurzust folytatnak a férfiról, aki minden kérdésre válaszol, de a visszaemlékező főhősnő úgy fogalmaz:
,,- Mert sokan üldöznek – magyarázta. Hatalmas türelemmel áldhatta meg a sors, hogy képes volt ilyen nyugodtan egy vadidegen kislánnyal társalogni, miközben bármikor rátalálhattak volna.''
Tisztázzuk! Egy kalóz, akit üldöznek, mégis mi a fenéért ne lenne türelmes, azzal a kislánnyal, aki bármelyik percben lebuktathatja, ha csak kimegy mesélve róla, vagy hisztisen kiabálni kezd?
Csak még annyit a logikai bakikról, hogy a végén van egy olyan mondat, hogy a főszereplő, már akkor más volt mint a korabeliek. Az elején még nem egy átlagos lány volt átlagos vágyakkal?
Vesz egy hajót, és tiszteletet szerez. Hát mi ez, ha nem a saját döntése? Tehát ő választotta a saját sorsát. Visszatértünk az első mondathoz... (Ebben a Prológusban annyi az átgondolatlan dolog, mint az X-MEN - Az eljövendő múlt napjai-ban.)
Maga a tartalom érdekesnek tűnik, érdemes folytatni, de a jövőben nem ártana kerülni az ilyen logikai bakikat.
10/5

Összegzés:

Igazán jó történetet lehet kikerekíteni belőle, és a cím nagyon magával ragadó, de a tartalom nem történetes. Igazából ez a blog az oké skatulyába tartozik. Se, nem fantasztikusan jó, de nem is rossz. Nem bántam meg, hogy elolvastam
30/20



3 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kritikát, de valahogy egyáltalán nem értek veled egyet (bár ez szerintem természetes, hiszen senki sem értet egyet a másikkal.)

    Sem a kinézet, sem a fejléc, nem az én munkám, de láttam az alapot, nem két darab png összedobálva. Direkt ilyen szolid lett, nem szeretem a túl csicsás blogokat.

    Aztán, azt írtam, hogy "NEM MINDIG" választhatja meg az ember a sorsát. Ezt itt arra értettem, hogyha nem találkozik aznap egy kalózzal, akkor soha nem gondolt volna arra, hogy ő kalóz akar lenni. Szóval így választotta a sors őt.

    Szerintem rengeteg lánynak az édesanyja a példaképe (többek közt nekem is), és attól még, hogy rá akarok hasonlítani, attól még lehet saját egyéniségem. Siril igazi úriölgy akart lenni, görcsösen akarhatott volna az lenni, de rájött, hogy igazából sosem lehetett volna az, hiszen a természete teljesen eltérő volt.

    Most gondolj bele. Ott egy vadidegen kislány, aki olyan türelemmel néz rád, mint akinek a világ összes ideje a rendelkezésére áll. Szerinted elkezdene kiabálni, ha azt sem tudja, mi a jó fene az a kalóz? :) Nem hinném, de ez egyéni vélemény. :)

    Lehet én nem írtam le teljesen tisztán a dolgokat, vagy te értelmezted félre, de úgy éreztem, meg kell védenem az írásom, hiszen nem úgy gondoltam, ahogy te gondoltad.

    Abban igazad lehet, hogy jobban kéne a korra hajaznia, de tekintve, hogy ez egy kitalált világ, szerintem van ennyi szabadságom.

    Kicsit hosszúra sikeredett, és talán támadónak érezheted, de nem így van, csak szereztem volna elmagyarázni a dolgokat. :)

    Mindenesetre köszönöm a kritikát, a rá szánt időt és jó volt olvasni olyan véleményét, aki teljesen másképp látja a dolgokat, mint én. :)

    VálaszTörlés
  2. Én sem támadónak szántam a kritikámat, és érthető, mindenki szeretné megvédeni a munkáját. Viszont azt, amit ide leírtál, azt belefűzhetnéd az írásodba, (a nyugodt kislány) hogy az teljes legyen, és ne csak a dolgok egyik része legyen látható.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem ezen változtatni, arra nem gondoltam, hogy más másképp látja ezeket, és ez baj. Köszönöm, hogy rávilágítottál erre. ^^

      Törlés