2015. március 27., péntek

#Kritika 7 - Szerelem a neten [ Isobel ]

Szerelem a neten
DESIGN

Fejléc: 
Nem elég jó. Sajnálom, hogy ilyen véleménnyel vagyok, de nem hiszem, hogy néhány összedobott képe egy fejléc lenne. 
Első látásra azt hittem, hogy png fejléccel próbálkoztál, de amikor jobban szemügyre vettem a dolgokat, láttam, hogy két darab kép van rádobva egy fehér háttérre, plusz egy cím, aminek a betűtípusa borzalmas és nem passzol szinte semmihez. 
Igazából az elgondolás szép, de különböző stílusú képeket vegyíteni nem mindig előnyös. A helyedben én elvetném a normál képet, megtartanám a vintage leányzót és választanék hozzá egy egyszerű, szép, elegáns betűtípus egy enyhe kontúrral. A végeredményt le lehet menteni png és jpg formátumban is, továbbá meg van oldva az egyszerű mégis szép fejléc. 

Modulsáv: 
Nem sértésből mondom, de én az egészet megváltoztatnám. 
1. Kellene egy fülszöveg, hiszen senki sem kezd bele egy blogba, amiről semmit sem tud. (annak ellenére sem, hogy a cím árulkodó)
2. A modulsávban a szöveget mindenképpen sorkizártra kellene állítani. (ezt meg lehet oldani kóddal, de az egyszerű word-ből/bloggerből átmásolt sorkizárt szöveggel is működik)
3. Oldalak 
 - elsősorban a szereplők lapba kötnék bele: engem picit idegesít, hogy folyton mozog a szöveg, ráadásul meg is változik... ezen mindenképpen változtatni kellene! Továbbá fölöslegesnek tartom, hogy a képek külön legyenek elhelyezve, sokkal jobb lenne egy lapon megoldani az egészet. 
 - kellene egy fejezetek lap, hiszen sokkal rendezettebbnek tűnik majd a modulsáv, ha a fejezetek külön lapra kerülnek 
4. Kedvenc részem/Rawr: Ezek miért vannak a modulsávban? Ötletes, oké. Igényes, szép? Nem, nem igazán. :(
5. Feliratkozók modul/chat: mindkettőt feljebb helyezném. 

Egyéb:
1. Zenelejátszó. Oké, tetszik az ötlet, de jobban nézne ki az új fajta megoldással (grooveshark). 
2. Plusz dolgok. A modulsávba, fejezetekbe egy-egy kép, esetleg gif... talán, ruha összeállítás, idézet...stb. Egyszóval: valami, ami felkelti az emberek figyelmét és passzol a blog hangulatához, kinézetéhez és témájához.
3. Dátum. Rendben, hogy ki szeretnéd emelni a dátumot, de ez a szürke háttér nem a legjobb megoldás. Javasolnám a középre igazítást, esetleg árnyékolást.
4. Bejegyzés címének betűtípusa. Szép, de nem formázz meg néhány ékezetes betűt, ezért a helyedben lecserélném. 

Design: 10/4


TÖRTÉNET

Prológus:
Nem bonyolult, vagy érthetetlen, inkább olyan, ami megfogja az olvasókat. Teremet egy kis azonosságot és ez nekem nagyon tetszik. Ugyanakkor vannak apróbb helyesírási hibák, amik természetesen előfordulnak, de sajna nem bírom megállni, hogy szó nélkül hagyjam. 
Példa: 
- "  A családban a nővérem tizenhetedik születésnapja óta áll a bál. A nővérem kiverte a biztosítékot anyuéknál a kis szülinapi házibulijával, amit természetesen önmagának rendezett, a mi házunkban."
- A családban a nővérem tizenhetedik születésnapja óta áll a bál. A testvérem kiverte a biztosítékot a szüleinknél, a házibulijával. (házibuli --> ebből adódik, hogy nem kell kifejteni azt, hogy a saját házukban volt, mert magától értetődik; születésnap: első mondatban letudtad, így nem szükséges 'szülinapi házibuliként' hangsúlyozni) 
Példa: 
- "...senki se venné észre" 
- .... Senki sem venné észre.

Fogalmazás, helyesírás:
Kezdeném rögtön a helyesírással, hiszen ezt sokkal könnyebben alá tudom majd támasztani.
Példa: 
- "...virágokat a lágy szellő csak éppen hogy hajlította meg."
- ... virágokat a lágy szellő csak éppen hajlította meg - (éppen ---> kissé, alig)

Példa: 
- "... semmit nem láttam, hallottam"
- ... semmit sem láttam vagy hallottam.

Példa: 
- "...a ventilátort a legerősebb funkciójára..."
- ... a ventilátort a legerősebb funkcióra... 

Példa:
- "Ideje szórakozni, vagy mi, gondoltam."
- Ideje szórakozni, vagy mi. - gondoltam. 

Példa: 
- "Pusheen macskáról ábrázoló..."
- Pusheen macskát ábrázoló...

Példa: 
- "... lehunytam szemeim.."
- ...lehunytam a szemeimet...

1. Fejezet összegezve: (azért emelem ki az első fejezetet, mert a hibák általánosságban visszatérnek)
Összességében azt kell, hogy mondjam iszonyatosan sok helyesírási hiba volt a fejezetben. Voltaképpen már szégyelltem magam, amikor minden második mondatot kiemeltem, de nem bírtam átsuhanni fölötte.  

Példa: 
- Ismétlés: 
Egyetlen kötőszót használsz, mégpedig az 'és-t', ami szerintem egy kissé egyhangúvá teszi a történetet. 
Nem keresel szinonimákat a szavakra, ezáltal olyan, mintha elsietnéd az egészet. 

- Fogalmazás: 
Tömör, de nem lényegre törő. Apró, jelentéktelen információkat írsz le, de kihagyod a különböző helyzetek bemutatását. 

Példa: 
- Mikor candycastle a történet elején elárulta, hogy voltaképpen nem a közelben lakik: (nem árulok el konkrét információt) ennél a résznél sokkal jobban kifejthetted volna Dana reakcióját, de csak letudtad az egyszerű megdöbbenéssel.
- Mikor candycastle megkérte Danat, hogy ne írjon neki. Düh, harag és még több düh. Semmi mást nem érez szegény lány? Kellene egy kis érzelmi ömlengés..., lehetőleg hosszan kifejtve.

Egyéb hibák: 
A fejezetek terjedelmesek (bár, lehet, hogy ez a sok térköz miatt van), ebbe nem tudok belekötni, de az első öt-hat fejezet túlságosan egyhangú. Dana minden nap otthon ül, gépezik, eszik és még az érzelmi sem térnek el egymástól. Jó beismerem, hogy a nyolcadik fejezettől van izgalom, de az elejét nem teljesen kompenzálja.

Elképzelés: 
Tetszik a gondolat, hogy valami olyasmit alkottál, ami a tinédzsereknek szól és nem az a lényeg, hogy menjenek és bulizzanak... Ugyanakkor azt is el kell mondanom, hogy engem nem kötött le a történet. Szégyen, nem szégyen, de csak az első tíz fejezetet olvastam el. Nem mondom azt, hogy rossz, hiszen van benne fantázia és tehetség is, de én még mindig hiányolok egy kis érzelmet és változatosságot.

Összességében: 
A szerelem a neten című történet sok ember számára kedves lehet, hiszen kapcsolatot teremt és elhiteti velünk, hogy nem baj, ha kockák és magányosak vagyunk, mert ez mindig változhat... DE! én nem szerettem bele... (EGYENLŐRE). Ha kijavítod a helyesírási hibákat, kicsit dolgozol az érzelmi megnyilvánulásokon (esetleg beszerzel egy bétát), akkor biztosíthatlak, hogy sokkal, de sokkal több ember tetszését nyeri majd el a történet.

Történet: 10/7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése