2014. december 19., péntek

Leiner Laura, a lepel lehull, klisés cím - Cikk #1

Elöljáróban annyit szeretnék mondani, hogy ez a cikk igen, igen egy "becsmérlő" kritika lesz, tehát aki nem ért egyet velem (hú, de sokan lesznek) azok legyenek szívesek NEM nyolc éves iskolás módjára ütögetni a klaviatúrát! Előre is köszönöm! 


Kezdjük is a kedves magyar írónővel, aki szeret könyvek előtt pózolni, mert attól okosabbnak tűnik. Nem is beszélve a beállított, már-már kínos, rendezett fotókról...
Na, de elég a vicces dolgokból, beszéljünk azokról a "terror" cselekedetekről, amit ez a nő már évek óta elkövet.
Bizonyára a tisztelt olvasók többsége találkozott már a Szent Johanna Gimi, című alkotással. Ott kezdődött minden. Leiner elkezdte véres háborúját, a jó könyvekkel folytatott csatában. Az volt a tinédzserek egyik legnagyobb hibája, hogy felfedezték ezt a nőt. Ne értsetek félre, nem tartom "hülyének", csak felelőtlennek, de még túl korai. 
Azzal nem is lenne semmi probléma, ha írt volna egy rossz könyvet, nagyon sok értékelhetetlen mű van a világon, amiknek ne szabadna léteznie, de nem, az ő története híres lett. Úgy igazán ez sem bántam annyira, hiszen vannak híres borzasztó könyvek, a baj csak az, hogy ez a nő KISLÁNYOKNAK ÍR, és ilyeneket... Egyszerűen lebutított, béna, tőmondatokból épít fel egy silány, vállalhatatlan történetet, amit 7 éves kislányok kérnek karácsonyra. Nincs karakterfejlődés, se izgalom, vagy mondani való.
El nem tudom képzelni, hogy lehet valaki ennyire felelőtlen...
Persze mondhatnátok, nagyon sok ember van, akik a gyerekeknek gyárt műveket, felelőtlenül... állj, ez a nő PÉNZÉRT CSINÁLJA. Írhatna teljesen elfogatható dolgot is, de ő ezt írja... Túl korai...
A könyvek nyelvezete, és története egyszerűen hülyének néz...(legalábbis engem) Nem invitál be egy új világba, csupán létezhetetlenné teszi azt, amiben mi élünk.
 Nem is beszélve a pólókról, bögrékről, és az efféle pénznyelőkről....

Igen, szerintem mindenki tudja, csak nem akarja elhinni, hogy mindegyik könyv ugyanarról szól...

Aki nagyon nagy Leiner rajongó, azt ajánlom hagyja ki ezt a bejegyzést, ugyanis egy elszomorító példával fogok élni. Egyszerűen ez a nő közszemlére teszi, hogy ,, Igen, én kihasználom az olvasóim pénzét, és rossz irányba terelem a gyerekkorukat! Nem érdekelsz! Legalább gazdag vagyok..." (Bocsánat a leegyszerűsített példáért, de ez épp olyan volt mint egy gonosz karakter egy Leiner könyvből.)
Tehát, barátnőim mielőtt ez a bizonyos eset megtörtént velük, imádták ezt a nőt. Minden könyvét olvasták. Róluk annyit kell tudni, hogy soproniak, és amikor kijött az egyik SzJG rész, Budapestre utaztak, a dedikálásra, ahol is borzasztóan nagy volt a sor, tolongott a sok 11 éves kislány, hogy találkozhasson "példaképével". Fél órával a dedikálás kezdete után, a szervezők bejelentették, hogy az írónőnek elfáradt a keze, ezért pihenőt tart... Vártak egy órát, mire kiderült, hogy a nő már el is ment, de azért könyvet még lehet venni. A gyerekek úgy voltak vele, ha már ott vannak, legalább megveszik a művet. Csak hogy pár perccel később a szervezők újabb bejelentése alapján, elfogytak...
Így hát a két lány elment... El foglalták magukat, majd később megtudták, mégsem fogyott el a könyv, csak azt szerették volna, hogy a rajongók kevesebben legyenek...
POFÁTLANSÁG! Egy író, aki tudja magáról, hogy (igaz indokolatlanul) ennyi ember szereti, és fel utazik Sopronból, Pestre... Akkor mégis mi a fenéért nem szervez nagyobb dedikálást, és miért veri át a saját olvasóit, akiből elvileg él? Igen is szervezzen maga köré olyan embereket, akik nem hazudnak egy ártatlan 11 éves kislánynak sem!
Amint mondtam, ez a nő módszeresen tanúbizonyságot tesz a saját un-intelligenciájáról...
Persze ezek után érkeztek az újabbnál, újabb, rosszabbnál rosszabb művek, és úgy néz ki, ez nem nagyon fog megállni, ameddig nagy az olvasó közössége. Pedig épp az ilyen borzasztó könyvek teszik olyanná a jövő generációját, amit mi még segítünk is. Ilyen borzasztó könyvekkel befolyásoljuk a saját személyiségünket, aztán vagdossuk magunkat, alkoholizálunk, cigizünk, és irány pszichiátria... Igen, kedves magukra ismert olvasók, az ilyen könyvek tették az életét olyanná, amilyen... Tudat alatt... Hogy, hogy értem ezt?
Egy aranyos 7 éves kislány a barátnői szavára belekezd a SZJG-be, ahonnan egy olyan világ képet kap, miszerint a tinik "menők", jó 16 évesnek lenni, ahhoz hogy legyenek barátai szüksége lesz egy iphonra, és a fiúk igazából nagyon is érzelmesek. Aha... Aztán mikor 12 évesen belekezd a fiúzásba, és megtapasztalja mi is az igazság. Ekkor még mindig hisz a saját világában, csupán magát titulálja szerencsétlennek. Ez csak is vele történhet meg, neki van a legrosszabb élete a világon... Így hát, hogy ki tudja fejezni magát készít egy tumblr-t amire érvágós képeket rak ki... stb. Persze ez csak egy enyhén túlzó példa, mégis merem állítani, több száz kislánnyal történt ez.
Mind ezek ellenére remélem előbb utóbb a társadalmunk kitaszítja az ilyen pénznyelőket ... Mint a... Vörös pöttyös könyvek? Itt jön be a képbe, hogy az írónő, könnyű olvasmányaival ösztönözni kezdte a gyerekeket az olvasásra. A baj csak az, hogy akik ilyen könyvek miatt kezdett el olvasni, egy "vörös pöttyös világ" felé vette az irányt, de ez még a jövő zenéje...

Coming soon...

23 megjegyzés:

  1. Drága Anima Pusilla!
    Egyik csoportban láttam a bejegyzésed, Laura képével, és természetesen azt a szöveget is elolvastam, amit hozzá írtál, így kénytelen voltam idetévedni.
    Ennyit tudsz? Fikázni másokat, mert nekik egész egyszerűen bejött az élet? Elolvastad egyáltalán az összes könyvét? Tudod, hogy egyiknek köze sincs a másikhoz? Hogy mindegyik másról szól? Hogy ezek azok a könyvek, amiket egyáltalán nem csak 7 évesek vesznek? És te tényleg úgy gondolod, hogy emiatt züllik a társadalom?
    Laura egyik könyvében sem volt szó a drogokról, nem volt szexjelenet, nem vágtak eret. Csak egy-egy alkohollal kapcsolatos dolog jelent meg a történetekben. Ha szerinted ezek miatt ilyen hülyék az emberek most, tévedsz. Borzasztó, hogy Leiner Laura miatt a lány kamaszok 70%-a elkezdett olvasni, tényleg.
    Igen, én szeretem Laura könyveit, elnézésedet kérem. Nem igazán tudom miből vontad le azt a következtetést, hogy az olvasóit kihasználja mert ő az az író, aki tőlük twitteren keresztül MEGKÉRDEZI HOGY VANNAK. Nem hiszem hogy van még egy ilyen író, aki jóban van az olvasóival, találkozókat rendez nekik, és nagyon soknak még a nevét is tudja twitterről.
    Egy pénznyelő szemét lenne? Gyönyörű előítéleteid vannak, taps.Csak mondd el, hogy ezt miből következtetted le. Mert erre is igazán kíváncsi vagyok, talán erre a legjobban.
    Igazán büszke lehetsz magadra, hogy ezt kiírtad a blogodra, tiszta szveg vagy, hogy kiállsz a rohadt előítéleteid mellett, amiket mindenképpen meg kell osztanod a világgal. Elég szégyen, hogy nem tudsz más bejegyzéseket kirakni a blogodra, mert szerintem egy design blog arról szól, hogy fejléceket meg minden hülyeséget szerkesszél, esetleg ajánlókat írjál. Nem arról, hogy szemetezzél le valakit, mert most ennek szerintem nem igazán látja senki sem az értelmét, hiszen most ettől senkinek sem lesz jobb.

    ui: Képzeld, én is voltam dedikáláson. Leiner Laura nem tehet arról, hogy ennyien szeretik a könyveit, hogy egy saroknyi ember megy oda dedikáltatni a megjelenésre. Amúgy meg mondd meg a barátnőidnek, hogy menjenek a nyári dedikálásra, ha egy órával azután mennek miután elkezdődött senki sem lesz ott. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sara,
      Köszönöm szépen azt a megjegyzést miszerint fikázni tudok, nagyon kedves, de ha jobban odafigyeltél volna az én kis irományomra, akkor láttad volna, hogy én egy rossz szót nem szóltam az íróra, magára a felelőtlenségen kívül. Ne firtassuk... Nem arra gondoltam, hogy a könyveit CSAK 7 évesek olvassák, hanem arra, hogy ők a legfiatalabbak az olvasók közül, ergo a legmanipulálhatóbbak. Mint tudjuk, a gyerekek még egy tisztább, egyszerűbb világban élnek, ahol kialakul a személyiségük. Megértik a magányt a Wali-e-ból, az akaratot a Kungfu pandából, és a hűséget a Toy-storyból. Na és a Bábel mi a fenét tanít meg egy iskolásnak? Hogy az élet csodaszép legyen iphoneom mert, csak akkor lesznek barátaim, szerezzek fiú barátot aki majd biztosan szeretni fog? Ezt el is hiszik a drága gyermekek , aztán nagyot koppannak amikor 12 évesen megértik, hogy, á-á, a fiúk mégsem olyanok, mint amilyennek hittem, engem mindenki utál, megyek is eret vágni... (bocsánat a veszélyesen szürreális példáért...) Úgy gondolom, nem a társadalmunk romlik meg, hanem a Késtélt olvasó korosztály.
      Mellesleg ez nem előítélet. Ezek tények... Egy cikk erre való, a tények közlésére. Az apró betűs részben közöltem, hogy ez itt nem egy pozitív írás lesz, ezen felül a te felelősséged, hogy elolvasod. Minden esetre köszönöm a hozzászólást, erről szól a blogolás, mert ez egy kétoldalú diskurzus.

      A Twittert pedig ritkán kezelik maguk a hírességek, de remélem senkinek az álmát nem törtem össze. Az álca, és a hazugság mindenhol ott van, csak az a kérdés, hogy hagyjuk-e magunkat átverni...

      ,,Egy olyan világban élünk, ahol a hitünk mértéke többet nyom a latba, a követőink számánál."

      Törlés
  2. Szia!

    Olvastam Laura eddigi könyveit, és bár nekem tetszettek, mégis találtam bennük olyan dolgokat, amelyek nem feltétlenül jók. Viszont az tény, hogy az írónő kommunikál az olvasóival, és elhiheted, hogy a Kalauz című kiegészítő könyv, valamint a sok rajongói cucc ötlete sem tőle származik, nem ő erőltette, csak beleegyezett, nem ő akart pénzt csinálni, hanem a kiadó.
    A dedikálásról meg annyit, hogy Laurának tényleg voltak problémái a kezével a sok írás miatt, és mint írtad, elhagyta azt a helyet, ahol voltak, tehát nem volt sok beleszólása abba, hogy hazudtak az olvasóknak. Vannak kivetnivalók a könyveiben, de szerintem nincsenek rossz hatással senkire, mellesleg arról sem ő tehet, hogy 8-9 évesek bújják a könyveit (ez a korosztály mostanában amúgy is olyan dolgokat tesznek, amit még nem kéne, és Laura könyveinek olvasása csak egy a sok közül). Ő megírta a regényeket, az pedig már nem az ő dolga, ki veszi meg azokat.

    Puszi: Lyla

    U.I.: Ha idézőjelet használsz, pontosan idézz (és egy forrás sem árt): "Ahol a sikert osztják, a hitünk értéke többet nyom a latban a követőink számánál." - Remus Lupin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végre valaki tudja, (netpacsi) de azért nem említettem a forrást, mert átalakítottam.
      De szóval... Szerintem igenis felelősséggel jár, hogyha valaki ismeri az olvasóit, ahogy említettétek. Ha ismeri őket a korukkal is tisztában van, tehát nem írhat akármit.
      A rendezvényei pedig... az a minimum, hogy a saját pénz forrásomnak, vagy a rajongómnak szentelek egy napot! Ez a minimum. Pihenek, majd újra folytatom... Én legalábbis ezt tenném...
      A jó könyv, pedig, elég tág fogalom, de én nem azért olvasok el egy könyvet, hogy a csaj és a pasi összejöjjön uh ...

      Törlés
  3. Kedves Anima!

    Véleményem szerintem nem kellett volna feldarabold a cikket, mert lehet, ha egészben hagyod jobban átjön a lényeg az elvakult rajongóknak is, és most kicsit sem magamra célzok.
    Én elolvastam az SZJG összes részét, ami vizsgaidőszak meg egyetem közepén nagyon pihentető volt, nem volt benne semmi elgondolkoztató, semmi agyalni való dolog, nem kellett értelmezni, oda sem figyeltem arra, hogy milyen a nyelvezete, egyszerűen csak kikapcsolt, és a sok szakirodalom után jól eső volt ilyet olvasni. Mondjuk nem is pont annyira az én korosztályomnak lett írva a könyv, (mintha annyira öreg lennék) és lehet emiatt is számomra semmi mondanivalót nem tartalmazott.
    Az tény, hogy sokan emiatt kezdtek el többet olvasni, ismerek is ilyen személyeket, régen a Harry Potter volt az, ami olvasásra késztette a fiatalokat, ami azért eléggé más jellegű könyv, és még ha a világ nem is valós, a benne lévő problémák sokkal inkább azok, főleg ha átültetnénk reális közegbe. Az egy igazi fejlődésregény szerintem, és ahogy a történet, úgy az írás is fejlődik, a cselekmények is jobban kibontakoznak, majd az összes rész egy egésszé válik, ami egyik a másik nélkül értelmetlen lenne. De most nem a Harry Potter a téma, viszont ha már ezt az egységet említettem, ez a Szent Johanna Giminél nincs (mást nem olvastam tőle) meg, mivel szerintem, ha csak az első és az utolsó könyvet olvastam volna el, akkor is össze tudtam volna rakni a történetet, mint a szappanoperákban.
    Mondjuk én nem vettem meg a könyvet, nem szoktam olyan könyveket megvásárolni, amiket abszolút nem tartok értékesnek, oké, hogy fáradt vele a szerző, meg minden, de nem feltétlen adott ki értéket a kezei közül, és nem éri meg nekem, hogy most emiatt én erre költsek. Szoktam könyveket venni, de nem pont azokat, amik épp nagyon népszerűek, persze azok között is van ami nagyon jó.
    Visszatérve a kiinduló gondolatomhoz, (azt hiszem megártottak az egyik tanárnőm órái, aki folyton zárójeleket nyit, és mikor elkezd valamiről beszélni áttér másra, majd vissza az elejére) szerintem a cikk érdekes, csak tényleg nem látom értelmét annak, hogy feldaraboltad, ezt érdemes lenne egészben elolvasni még ha nagyon hosszú is, mert elkezdted, hogy bizonyos témákról később, de azok nem is kerültek végül most bele, de ha már így feldaraboltad remélem hamar hozod a következő részletet, míg friss az olvasási élmény.

    Üdvözlettel,
    Hallie Sanford

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hallie!
      Nagyon szépen köszönöm! Igazán érdekes, hogy valaki érték ként értelmez egy cikket (megjegyzem, én utoljára egy bölcsészetről szólóra tudtam így tekinteni.)
      Igen, én is teljesen így látom a SZJG-t. Egy jellegtelen, kikapcsoló gomb. Néha mindenkinek szüksége van ilyen dolgokra, (Én pl. ilyenkor nyúlok a south parkhoz, vagy a family guy-hoz) Könyveket pedig csak akkor veszek meg, veled egyetembe, ha tényleg értékes, mint az első igazi könyv amit magamtól olvastam. Neked is köszönöm a véleményt!

      Törlés
    2. Kicsit meglepődtem, mikor azt írtad, hogy érdekes, hogy valaki értékként tekint egy cikkre, mert nem emlékeztem, hogy azt írtam volna, utána újraolvastam, és érdekest írtam, azért cikkre én sem mondom azt, hogy értékes, inkább, hogy elgondolkodtató vagy a te esetedben az érdekes szót, amit azért is használtam, mert maga a téma az, csak én rövidnek találtam, de ezt le is írtam.

      Törlés
    3. Valószínűleg rosszul fogalmaztam éjféltájban.. Igazából arra gondoltam, furcsa, hogy valaki nem a cikk tartalmával, hanem a felépítésével foglalkozott.

      Törlés
  4. Én rövid leszek és igazából konkrétan semmi értelme nem lesz ennek a kommentnek, bocsi!
    Na szóval nekem barátnőm olvasta és ő azt mondta hogy amikor benne volt a könyvben (mármint így érzelimelg vagy mi) akkor imdáta aztán mikor végzett az összes résszel és újra átgondolta rájött, hoygy igazából a könyv egy semmi. Mármint semmi nem történik benne, és igazából az egész borzalmas.
    Én azt hiszem a 8. részt olvastam csak. De abból is max három fejezetet aztán nem bírtam. De amúgy ahogy így nézegettem a könyveit, mindegyik ilyen. Semmi tanulság, semmi izgalom, semmi karakter fejlődés, semmi. Mintha leülnék és arról írnék, hogy hogyan barnul meg az alma.
    De persze lehet csak én nem értem az ilyesmit. Én igazából úgy vagyok vele, hogy akinek ez kell, erre van igénye, az olvassa csak.

    ui.: én konkrétan a karakterek hisztis viselkedése, és a semmitől ami a történetben történt, na én attól vágtam eret.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egyet értek magával Miss Bennett. Viszont én kicsit makacsabb vagyok és egy két burkolt célzást teszek mindenkinek, aki Leiner Laura könyvet tart a kezében.

      Törlés
  5. Elöljáróban: Én sem vagyok az írónő nagy rajongója, de attól még muszáj leírnom a véleményemet, és remélem, nem fogod úgy értékelni, nyolcéves módjára teszem ezt.
    Az elején még élveztem a kritikádat és jót mosolyogtam rajta, de utána már egyre idegesítőbb lett számomra. Mert igen, lehet negatív kritikát írni, szórakoztató, élcelődő, sőt, bántó stílusban is, de én ezt nem tekintem annak. Hiányoltam az indoklást, a példákat (a dedikálós eset számomra azért nem helyettesítette őket, de erről később bővebben is beszélek), hogy ne csak ócsárolás legyen az egész, ahogy így lett. Ugyanis nekem ez az egész egy ideges, átgondolatlan kiakadásnak tűnik.
    Régen nagyon szerettem az írónőt és nekem is volt egy igazi szjg fan rajongó korszakom (habár szjgernek akkor se lehetett volna nevezni), de nálam ez nem különös dolog, jó moly módjára képes vagyok rajongani a könyvekért. Visszatérve, én is nagyot csalódtam benne, ugyanazon a dedikáláson. Bennem is törést okozott, mikor egy síró 10 év körüli kislányt a szülei vittek el onnan, mondván, úgyse kapnak már könyvet. Én is ki voltam akadva, még ha én nem is Sopronból mentem a dedikálásra, hanem csak egy 30 km távolságból. Pofátlanságnak és borzasztó szervezésűnek tartom azt az esetet, amiért még azóta is bennem van a keserűség. Szóval mondhatjuk, bennem is megvolt a törés, ahonnan kiszerettem az írónőből, ahonnan észrevettem a regényei hibáit. De! Emiatt nem kezdem el ócsárolni, kritika néven végképp nem. Mert habár én úgy látom, egy meglehetősen idealizált világba helyezett bele egy tulajdonságra felépített karaktereket, akik rengetegszer mai magyar tinikre egyáltalán nem jellemzően viselkednek és a problémák valahogy messziről elkerülik őket, nem mindenki van ezzel így és szerintem illik elismerni is, hogy mit tett. Mert igenis nagyon sok tinédzser kezébe ő adott könyvet, akik az ő hatására kezdtek el olvasni, még ha nem is Dosztojevszkijt. Ennél a pontnál azért megkérdőjelezném, hogy te mi alapján is nevezel valamit szemétnek, vagy, hogy jogosan is lehet-e ezt tenni. Neked lehet, hogy szemét egy vöröspöttyös, vagy egy Leiner Laura regény, de szerintem az a könyv, aki már egy embernek is örömet okozott, valamilyen értéket képvisel (még ha van olyan könyv, amit én is szívesen máglyára vetnék).
    Miért is csinálja feltétlen csak a pénzért? Miért is mondod, hogy írhatna teljesen elfogadható dolgot is, de nem teszi? Van, akinek ez elfogadható és be kell vallanom, én sem értem, hogy miért nem menne át a rostán. Nem tudom, miért kell azt hangsúlyozni, csak a pénzért csinálja, hogy ő biztos hű de gonosz, és szándékosan ír rosszat, azért, hogy pénzt kapjon, szándékosan tette felkapottá a könyvét, hogy csak pénznyelők a pólók, bögrék és egyebek. Igazából amíg egy rajongónak érzelmi értéket képvisel az a tárgy, addig nem értem, miért baj, hogy megszületett. Nekem is van sok kedvenc könyvem, amihez nagyon örülnék, ha lennének teszem én kitűzők, idézetes bögrék, vagy más egyéb "pénznyelők".
    Szóval összességében hiányolom az indoklásokat a bejegyzésedből, nagyon sok megjegyzést csak ócsárolónak érzek, nem tudok erre igazi kritikaként gondolni. Annak is örülnék, ha tudnám, ezek a könyvek miért terelik rossz irányba a gyerekeket. Végezetül pedig igen, valószínűleg ez sem a valaha legjobban megfogalmazott vélemény, de engem úgy dühített fel ez a bejegyzés, hogy nem is szeretem az írónőt, így feltétlen ki kellett írnom magamból.
    Snowdrop
    U.i.: Ha pedig 10 feliratkozó hagyta/hagyja el az oldalt emiatt (mint ahogy azt egy fb-s bejegyzésben írtad, ahonnan idekerültem), az szerintem nem feltétlen a téma, hanem a stílus miatt van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Teljesen, 1000%-ig egyezik a véleményünk.

      Törlés
    2. Hát, először is köszönöm, hogy kinyilvánítottad a véleményed, másodszor pedig igen, elismerem, vannak olyan dolgok, amik engem legalábbis elég érzékenyen érintenek. Ez a téma főleg. Szerintem aki nem tud felháborodni akár egy picit is egy olyan emberen, aki "ilyen", az vagy sokkal elfogadóbb nálam, vagy nem számít számára, hogy milyen könyvek alkotják a magyar mainstream könyvvilágot.
      A "pénznyelőkről" pedig csak annyit, egy példával élek. Trónok harca. Sokkal nagyobb és összehasonlíthatatlanul jobb, de ugyan azokat a tárgyakat ENGEDÉLYEZI. George R. R. Martinunk nem promozott soha ilyen eszközöket, a rajongói maguk kezdték gyártani, és egy alap jogdíjat szolgáltattak az író felé.
      Viszont rád hallgatva... próbálok a közeljövőben visszafogottabban fogalmazni.

      Törlés
  6. Szia!

    Nos, azt kell, hogy mondjam, ha nem is száz százalékban, de egyet tudok érteni a bejegyzéssel.
    A húgom unszolására (aki jelenleg hét éves, vagyis kiesik abból a kategóriából, akiknek ezeket a könyveket ajánlanám) mesélt a SZJG-ről, amely szerinte hihetetlenül fantasztikus, lenyűgöző és imádja a szereplőket. Buta, bárgyú ember módjára hallgattam és belekezdtem az olvasásába... Öhm, azt ötödik kötetnél már úgy voltam vele, hogy, ha meghalok is végig olvasom, mert kíváncsi vagyok a végére kisül-e valami értelmes... Azt hiszem, nem sült ki.
    Lehetséges, hogy elfogult vagyok a Harry Potter és Éhezők viadala fanatizmusommal, de szerintem nagyon sok minden hiányzik Laura könyveiből... kezdve a kidolgozottságtól, a karakter fejlődésen át, az egyhangúságig...
    Összességében nem is magával a személlyel, hanem az írói stílussal és a hozzáállással van bajom.

    Na, mindegy is.. Nagyjából ennyit szerettem volna.:)

    Üdv,
    Isobel

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, te lennél az első, aki velem együtt így érez. Én is így gondolom...

    VálaszTörlés
  8. Nos én nem fogok semmi rosszat mondani a "kritikádról". Csak annyit szeretnék mondani, hogy nekem van egy 8 éves húgom. Ez még önmagában nem jelent semmit, de kétlem, hogy egy 7 éves gyerek, aki első vagy második osztályos és még szinte alig tud olvasni összefüggően, plusz ha hangosan is olvas, megértse hogy miről is van szó, hogy mit olvasott el. Nyílván vannak kivételek, de ha reálisan végig gondoljuk, egy 7 éves gyerek sosem fog végig olvasni majd 400 oldalas könyveket.

    A többi részre pedig nem szeretném kifejteni a véleményemet, mert én olvastam az összes könyvét, és hát nem igazán egyezik a véleményünk. Tiszteletben tartom a véleményed, de ettől függetlenül, szinte egyik gondolatoddal sem értek egyet.. :')

    VálaszTörlés
  9. Hát nah ide figyeljetek!Leiner Laura könyveiben minden megvan ami kell...Szerelem,barátságok,csalódások,veszélyek..Ő egy nagyon jó iró nő!!Én egyáltalán nem nézem jó szemmel ezt a kritikát!Mégis mit képzelsz te magadról?Ki vagy te?Csak egy emberke aki máokat fikáz!Aki inkább rossz véleménnyel van egy jó emberre te féltékeny vagy rá!!És egyébkén is!Már,hogy tudna egy 7 éves jól olvasni?Vagy inkább ugy kérdezem,hogy egy 7 éves tudna olvasni???Már hogy tudná felfogni.egy gyerek,hogy mi is van leirva egy könyvbe?!Laura könyvei tinik számára iródott!10 év felettiek olvassák!Szerintem ásd el magad azokkal eggyyütt akik nem szeritik Laurát%Szánalmas vagy!!Pff..

    VálaszTörlés
  10. Ezek nem borzasztó könyvek!Csak te látod ugy te....Inkább nem is mondok semmit.Nem akarok a te szintedre lesüjjedni.És am is.Laura biztos nem tenne olyat amit te leirtál!

    VálaszTörlés
  11. Szervusz!
    Először is. Ez a te véleményed vagy az egyik barátnőd, ezt mondta és akkor most te is majmolod? Lehet, hogy most le fogsz, szarozni engem, mivel 13 éves vagyok, de lehet, hogy érettebb mint te. Ez valóban a te véleményed? Mert igaz abba nincsen semmi beleszólásom, de így fikázni egy embert, aki TÖBBRE VITTE, MINT TE! Kérlek! Ovi felsőben vagyunk? Hány éves vagy?
    Másodszor is. Azt hiszed attól több vagy, hogy a Google-ról kiszeded a szakszavakat? Azt hiszed, hogy most okosabb vagy? Segítek. Nem vagy okosabb, csak sokkal jobban irritálóbb. :)
    Harmadszor is. Ezek nem borzasztó könyvek! Igen, a te véleményed, persze, de kérlek mielőtt írsz, gondolkozz el! Hatalmas sikerük van és az írónő is nagyon sikeres! Az, hogy neked ez böki a csőrödet, az más tészta, de azt el lehet mondani normálisan is! És nem úgy, hogy közben lehúzzuk Leiner Laura hírnevét!! Idéznélek téged: "Egyszerűen lebutított, béna, tőmondatokból épít fel egy silány, vállalhatatlan történetet, amit 7 éves kislányok kérnek karácsonyra." 7 éves kislányok? Komolyan? Tudod, hogy egy 7 éves kislány hanyadikos? Vagy talán nem figyeltél matematika órán? Egy 7 éves kislány még nem tud annyira értelmezni, egy össze rakott történetet. Egy 7 éves kislány még otthon, Barbie-zik általában. Egyáltalán olvastad a történetet vagy csak úgy ócsárolod, mert "az olyan vicces" ?
    Na, nem papolni akartam, az nem az én dolgom és most jöhetnek az utálkozó komik, hogy milyen szenya vagyok meg stb stb stb. Kérlek, gondolkozz mielőtt cselekszel! ;) Nem árt meg, hidd el! Leiner Laurát meg akkor ócsárold legközelebb, ha már te is híres vagy, bár akkor se lenne jogos, mert mindenki a maga módján tehetséges és mindenkinek más tetszik. De, mindegy. Remélem azért egy kicsit elgondolkozol, hogy a szavaknak és a tetteknek súlya és ára van. És lehet, hogy mégy csak 13 éves vagyok, de érettebben és máshogy látom a világot, mint te, az egyszer biztos! ;)
    Csak ennyit szerettem volna! :)
    Puszi, és legközelebb gondolkozz! :) :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 7 éves kislányként nem kötelező ostobának lenni:D nem vagyunk egyformák. Nem lehetsz érettebb mint ő mert akkor nem állítanál magadról ilyeneket. A kritika írás nem az ember hírességétől függ. Egyébként, mindenki máshogy látja a világot. Jah, és gyakorold kicsit még a szövegértést C:

      Törlés
  12. Kedves bloggerina!
    Nem szoktam ilyen bejegyzésekre regálni, hiszen nem szeretheti mindenki a SzJG-t, de a te írómányod igencsak kiverte nálam a bíztósítékot. Ismerem Laurát, garantálom neked, hogy nem az olvasói pénzéért ír. Az írónőnek van pénze, a sorozat előtt is volt pénze.
    TE, aki szídód a 13 éves lányokat (te sem vagy több), egy rózsaszín világban élsz. Ha nem vennéd észre, mindehol ezeket mutatják, amiket te felsoroltál. Elkezdve a rajzfilmektől a filmekig. Laurát vádolod, mintha ő tehetne mindenről.
    Kedves bloggerina, így akartad felvonni magadra a figyelmet, ami sikerült is. A kérdés az, hogy vagy-e annyira jó, hogy megtartsd-e?
    A dedikálásról, Laurának begyulladt a keze. Igen, sokmindent mondtak a szervező, de arról nem Laura tehet. Számtalanszor bocsánatot kéret ezért. S a barátnőid? Megállhattak volna még egy kicsit? Ha látták, hogy még sokan ottmaradnak, ők mért nem maradhattak?
    Ne vádolt Laurát olyan dolgokkal, amiről nem ő tehet!

    VálaszTörlés
  13. "Kedves" útáló. (Mert annak minősülsz.)

    9 Évesen ne írj véleményt az írónőről,és főleg ne itt öntsd ki azt az elkeseredést,hogy te nem vagy olyan mint egyes emberek.És ezzel arra céloztam,hogy nem kell féltékenykedni.;) Akkor kritizáld az írónőt,ha a te neved majd ér valamit. U.I: Ekkora szánalmat 20.000 oldalon nem találtam volna.Undorító vagy,és ezt szerintem minden fan nevében mondhatom.Puszi a pocid alá. :*

    VálaszTörlés
  14. Én nem háborodtam fel,sőt röhögök rajta hogy vannak még ilyen szánalmas emberek. Talán ismered személyesen Leiner Laurát? Talán beszéltél valaha vele? Nem! Akkor ne ítélkezz! Attól még,hogy nem tetszik neked egy nagyon jó könyv és egy nagyon jó író nem kell lefikázni. Irigykedsz? Szerinted a könyve egy szemét? Írj te egyet és kíváncsi vagyok melyik lesz a szemét :)

    VálaszTörlés